Deci rugăciunea te
învaţă, pentru că rugăciunea scurtă pune stavilă inundaţiei de gânduri care te
împiedică să cunoşti tăcerea minţii, care este acolo şi care‑ţi dă toată lumina
de care ai nevoie ca să‑ţi întregeşti experienţa. Deci atunci când tac, mă
desprind de gândurile care mă macină acum şi care‑s mânate de grijile de acum,
fricile de acum şi de fanteziile făcute de mine acum. Dacă mie mi‑e frică că nu
mai vine iubitul meu, că a plecat cu alta, că, uite, trebuia să vină de două
ore şi n‑a venit, toată gândirea mea este în fantezie. A plecat cu alta! L‑a
călcat tramvaiul! – iar el era de fapt la o bere cu prietenii, nu? Nu era asta
realitatea!
Când rugăciunea pune stavilă acestor gânduri şi mintea tace, eu
intru într‑o zonă a minţii mele, într‑o zonă a vibraţiilor şi a depozitelor, în
care eu pot să acced la multitudinea de cunoştinţe, de valori şi să îi dau
minţii voie să le prelucreze. Mai mult, eu, prin tăcerea minţii şi prin
rugăciune, Îi fac loc lui Dumnezeu, Care‑mi luminează mintea, şi mintea de abia
atunci vede lucrurile aşa cum sunt, în lumina aceea, şi nu în lumina zilei şi
nici în lumina propriei inteligenţe. Chiar dacă eu n‑am văzut lumina necreată,
când tac şi zic: Doamne, lumina aceea îmi luminează mintea într‑un mod
neperceptibil pentru simţirea mea deocamdată. Dar eu văd lucrurile în altă
lumină. Altfel, mai mult: eu am o întrebare şi o nedumerire şi mă rog, şi‑n
momentul acela intru într‑o zonă în care mintea mea e în comuniune cu toate
minţile care sunt la acest nivel de... să zicem, de vibraţie – că părintele
Stăniloae foloseşte mult cuvântul. Şi atunci, eu pot să primesc răspuns...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.