luni, 13 martie 2017

Primii zece arhangheli (4)


Samael 

Din pricina mai multor autori care au luat de bun divagaţiile unor autori şi mai ingoranţi decât ei, Samael a ajuns să fie una dintre cele mai neînţelese entităţi angelice. La început, Samael era considerat unul dintre cei şapte îngeri din faţa tronului lui Dumnezeu, unul din cei şapte arhangheli planetari. Cu timpul a fost denaturat şi a ajuns să fie numit demon, vom vedea din ce pricină. Atunci când vedem numele său asociat cu simboluri întunecate, cu satanismul sau luciferianismul, cu magia neagră sau cu alte lucruri “negre” (de la nume de formaţii black metal până la jocuri video sau tatuaje), ne vom da seama că nu acolo este esenţa lui Samael, iar cei care se folosesc de ea în mod abuziv şi neînţelegând - o, o fac pe propria răspundere. Samael este arhanghelul care guvernează sfera planetară asociată cu Marte, iar natura războinică şi plină de foc a acestei sfere a fost un prim pas către transformarea treptată a lui Samael în credinţa populară. A fost numit şi Shamael, Kamael, Khamael, Chamuel, Shamuel, Samuel sau Samiel. Un celebru occultist asupra cărui învăţături gnostice nu ne vom opri şi -a luat chiar acest nume ca pseudonim. Dacă a făcut bine sau nu, este treaba dumnealui. Numele său, Samael, în limba ebraică, înseamnă “Pedeapsa lui Dumnezeu” şi reprezintă natura războinică şi riguroasă a creaţiei divine. Ocultistul Eliphas Levi îl aminteşte ca “Rege al vulcanilor”, alături de Michael, iar în Conjuraţia celor Şapte, Samael este în mod clar arhanghelul sferei lui Marte, care îl alugă pe diavol. În lucrările lui Papus, Samael apare ca “inteligenţă a planetei Marte, care primeste influenţele lui Dumnezeu prin intermediul lui Zadkiel” şi le transmite la rândul său. Aşadar, nici vorbă de a fi o fiinţă demonică, ci doar una care a suferit din pricina ignoranţei multora. În mod interesant, confundarea lui Samael cu un demon vine din istorie. În vremurile de demult, fiecare înger era considerat ca fiind patronul unui neam, unui popo r. Fiecare neam venea la putere atunci când stelele erau potrivite, iar când vremea unui neam trecea, acesta îşi pierdea din putere şi din influenţă. Împreună cu timpul astrologic mai exista şi timpul angelic. Fiecare înger guverna o zi, o săptămână, o lună, un an, un ciclu, şi aşa mai departe. Este şi normal ca puterea unui anumit neam să fie legată de puterea unui anumit înger. Poporul israelit era sub dominaţia lui Michael, popoarele musulmane sub influenţa lui Gabriel, şi tot aşa, până se ajungea la toate cele 70 sau 72 de neamuri ale Pământului. Un punct decisiv pentru poporul israel it a fost şi dominaţia romană. Acum două mii de ani Iudeea se afla sub puterea Romei, iar Roma era un imperiu militar care cucerea şi supunea încontinuu. Îngerul care guver na puterea Imperiului Roman şi a latinilor era arhanghelul Samael. Prinţul războiului şi pedepsei era cel care stăpânea Imperiul Roman, iar acest lucru este uşor de văzut dacă privim puţin cultul lor pentru război, pentru zeul Marte, pentru cucerire şi pen tru lucrurile militare în general. Odată ce puterea unui anumit popor creştea, însemna că a venit la împlinire perioada în care îngerul său acţiona. Nu mult a trebuit oamenilor să îl asocieze pe Samael, prinţul sferei lui Marte şi Arhanghelul Războiului, c u Imperiul Roman şi atrocităţile comise de acesta. Dacă popoarele se războiesc pe Pământ, omul vede şi îngerii popoarelor războindu - se între ei în ceruri. Chiar dacă acest lucru nu este adevărat, mintea omului este extrem de fertile şi poate vedea lupte sf inte peste tot, fiecare cu credinţa lui. În acest fel, Samael a ajuns să fie asociat puterii romane cotropitoare şi a decăzut din ochii magicienilor, devenind demon. Acest lucru s- a întâmplat, fireşte, numai cu cei stăpâniţi de superstiţie şi ignoranţă, pentru că încă există surse care îl atestă pe Samael ca fiind înger. Unii, din frica de a nu fi asociaţi cu numele acesta, au preferat să îl altereze în mod voit în Camael, deoarece în gra fia greacă C - ul se pronunţă S. Alţii au preferat să îl numească Samiel sau Samuel, din aceeaşi frică de a nu fi acuzaţi că scriu despre demoni. Adevărul este că Samael a fost în cele mai vechi timpuri în tradiţia magică un înger benefic, şi nu orice fel de înger, ci un arhanghel demn de prezenţa Tronului Divin. Rolul său es te un fel de invers al rolului jucat de Zadkiel. Acesta din urmă este întruchiparea blândeţii şi belşugului, în timp ce Samael deţine un oficiu mult mai neplăcut. Acesta se ocupă de karma oamenilor din punct de vedere al conflictului şi situaţiilor negative. Războaiele, suferinţele, pedepsele, greutăţile, necazurile şi toate lucrurile neplăcute sau constrictive sunt guvernate de acest arhanghel. Dacă Zadkiel oferă recompensele pe care omul le merită, Samael dă pedepsele. Deoarece omul poate fi recompensat pentru faptele sale bune, dar şi pedepsit pentru faptele sale care produc dezechilibru, există doi arhangheli care fac acest lucru, însă toate cu multă judecată şi dreptate. Chiar dacă Samael este stăpânul pedepselor, asta nu înseamnă că el este lipsit de iubire sau de milă. Din contră, Samael este o entitate care manifestă o iubire foarte mare pentru oameni, şi tocmai această iubire îl face să fie drept şi să îndeplinească în mod corect judecăţile divine. Pentru un om care a greşit împotriva unui alt om, S amael este bineînţeles, rău, pentru că îl pedepseşte. Dar pentru cel rănit, Samael este salvator şi judecător drept, care îi răscumpără suferinţa şi îl face pe cel care răneşte să plătească. Vedem astfel că funcţia sa este una complicată, şi tocmai din pri cina subiectivităţii oamenilor Samael poate părea înger sau demon. Dacă există iertare şi căinţă în faptele unui om, Samael poate îndulci sau ameliora pedeapsa pe care acel om şi - o atrage, iar dacă nu există, acesta lasă plata karmică să se desfăşoare conf orm planului divin. Un om violent va deveni victima violenţei, un om abuziv va devi la rândul său victima abuzurilor, şi aşa mai departe. Cu cât acţiunea unui om provoacă mai multă durere, cu atât pedeapsa divină implică mai multă durere ce trebuie suportată. Samael este cel la care trebuie să apelăm pentru a înţelege de ce suferim. Samael ne poate ajuta să înţelegem care este adevărul şi cauza suferinţei, războiului, luptelor, crimelor şi neînţelegerilor, de la cea mai mică suferinţă până la Holocaust, de la cea mai neînsemnată încăierare de grădiniţă până la Războaiele Mondiale. Cu ajutorul iubirii şi luminii lui putem înţelege de ce anume am suferit sau am fost răniţi la viaţa noastră, de ce am îndurat pedepse şi aşa - zise nedreptăţi, si de ce toate acest ea au fost, de fapt, drepte şi juste, aflate cu bună înţelegere în planul vieţii noastre. El este, deasemenea, cel care ne protejează de aceste conflicte, dacă noi dovedim prin faptele noastre că merităm, şi că ne -am eliminate deja karma prin fapte merituo ase şi pline de iubire. 

Ajutorul său poate fi chemat prin următoarea invocaţie - rugăciune: “Prin numele lui Dumnezeu Cel Preaputernic, Elohim Ghibor, te chem, prea- drept şi prea- cinstit arhanghel Samael, pentru a mă ajuta în acest ceas în care am nevoie de curaj, dreptate şi protecţie, Aici şi Acum. Amin!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.