vineri, 26 februarie 2016

Incercarile neasteptate ale vietii de M.A.


Iată pe unul care spune: “Gata, am terminat cu femeile, nici una nu mă va mai tenta de azi înainte!...” Dar, a doua zi, deoarece lumea invizibilă a auzit tot ce a spus, iată că pentru a-l încerca tocmai apare o fată mică şi drăguţă, iar sărmanul nostru prieten se dă bătut!... Apoi rămâne uimit, îşi aduce aminte despre ceea ce a spus, dar este prea târziu. De câte ori nu am auzit fraţi şi surori care spuneau: “Nu mă voi căsători niciodată”. Iar după puţin timp o fac! Ştiţi de ce? Fiindcă au declarat că nu o vor face, da, acest lucru nu trebuia spus... Aici nu avem deloc lumină, promitem şi spunem lucruri care nu trebuiau spuse, deoarece există în lumea invizibilă tot felul de şarlatani care se distrează de minune pe spinarea noastră... Imediat de pun la încercare şi noi clacăm. Dacă nu doriţi să vă căsătoriţi, nu spuneţi acest lucru. Ca şi mine, care spun mereu: “Ah, vreau să mă căsătoresc, da vreau...”, iar când ei văd acest lucru, îmi trimit toate femeile posibile, de aceea nu am reuşit până acum să mă căsătoresc! Da, fiindcă totul îmi scapă... deci trebuie să cunoştem tot felul de şiretlicuri pentru a putea scăpa de multe lucruri. Nu, nu este serios ce vă spun. Unii cred că vreau să vă fac să râdeţi, dar aceste lucruri sunt adevărate. De aceea, Iniţiaţii spuneau: “a şti, a dori, a îndrăzni şi a tăcea”; atunci când aveţi anumite proiecte, când deţineţi multe secrete, când aţi obţinut anumite puteri, nu le spuneţi, deoarece în acel moment anumite porţi vi se vor închide, anumite lucruri se vor îndepărta de voi, deci trebuie să tăceţi. Acest lucru este valabil în eternitate. Iar dacă eu v-am vorbit puţin astfel, este pentru că am avut un alt motiv. Deoarece aceste patru cuvinte: “a şti, a dori, a îndrăzni şi a tăcea” nu au fost explicate. Ce să ştii, ce să doreşti, ce să îndrăzneşti, în faţa cui şi de ce trebuie să taci, pentru ce motiv? Poate Iniţiaţii au explicat-o, dar nu prin scris, pentru ca toată lumea să afle, ci confidenţial, între ei înşişi.

Am decis să vă dezvălui aceste patru cuvinte, dar există ceva din lumea invizibilă care îmi interzice, care mă împiedică, spunându-mi: “Lasă-i să mai aştepte”. Eu am rămas stupefiat, uimit când mi s-a revelat ce se găseşte în spatele acestor cuvinte. Ce anume să ştim, deoarece cunoştem atâtea lucruri şi iată că nu avem nici o putere, nici o cunoştiinţă adevărată, nici o bucurie. Cunoaştem prea multe lucruri, dar nu ceea ce trebuie ştiut. Apoi, dorim atâtea lucruri, cerem, dar nici Iisus n-a explicat sensul cuvintelor: “Cereţi şi vi se va da“. Nu, El nu a revelat ceea ce trebuie să ceri. Cuvintele “Căutaţi şi veţi găsi”, nu au fost nici ele explicate. Poate el le-a spus în secret discipolilor săi, dar în Evanghelii nu apar explicaţii.

Eu vă spun acum: deoarece există trinitatea intelect-inimă- voinţă, noi gândim, simţim, acţionăm. Care este oare factorul din noi care cere? Am pus unor mari filozofi întrebarea: “Cine este acela care cere? - Oh, este intelectul!”. Eu am răspuns: “Nu, el nu ştie să ceară. - Ah, este voinţa! - Deloc, inima este aceea care ştie să ceară, ea nu face decât acest lucru: cere, cere la nesfârşit”. Dar, ce cere? Ceea ce are nevoie mai mult! Cere bani, maşini, case... Nu, ea cere un singur lucru: căldura, iubirea, ce înseamnă să iubeşti şi să fi iubit, adică ce poate oferi fericirea. Iată ceea ce iubirea cere, iată ce înseamnă adevărata căldură. Să vedem acum expresia “Căutaţi şi vi se va da”. Cine este acela care caută? Din nou mi se va răspunde: “Oh, inima este cea care caută, sau voinţa poate. - Nu, nu răspund eu, ele nu ştiu să caute, numai intelectul ştie să caute, fără încetare, el caută ceva pentru a găsi mereu altceva pierdut care trebuie găsit, da, dar nu putem găsi lucrurile în întuneric. Ah, de aceea el caută lumina pentru a putea găsi, fiindcă posedând lumina, vedem, găsim, iar lumina înseamnă înţelepciune, ştiinţă,cunoaştere. Iată ce face intelectul: el nu cere, nu bate, el caută numai fără încetare. După aceea, “Bateţi şi vi se va deschide”. Din nou întreb: “Cine bate? - Oh, intelectul. - Nu, deloc. - Oh, poate inima? - Nici vorbă, ea nu ştie să bată, săraca!”. Oh, este voinţa, ea nu ştie decât să bată, a bate însemnând a acţiona pentru a deschide, dar de ce să deschidă? Fiindcă ne găsim într-o închisoare! Ah, deci bătând, acţionând, făcând eforturi, ajungem să deschidem uşa şi astfel suntem în libertate! De aceea, ea acţionează şi face eforturi, bate..., pentru a putea ieşi şi a fi liberă. Iar apoi apar iubirea, înţelepciunea şi adevărul care eliberează. Fiindcă Iisus a spus: “Căutaţi adevărul, adevărul vă va elibera”. Da. Minciunile, iluziile, nu vă pot elibera, din contră, veţi fi mereu legaţi, limitaţi, sub presiunea iluziilor. Numai adevărul vă poate face liberi, trebuie să cunoaşteţi adevărul. E atât de clar, de două mii de ani nu repetăm decât: “caută, cereţi,...”. Repetăm şi repetăm, iar oamenii fără discernământ au înţeles că trebuie să caute femei sau bani... Sau, poate case, puteri. Iar a bate înseamnă a-i sparge capul vecinului... Iată cum au înţeles oamenii cuvintele lui Iisus. Pregătiţi-vă bine şi într-o zi vă voi spune ce înseamnă să ştii, dar ce să ştii? Să vrei, dar ce să vrei? Oamenii doresc foarte multe lucruri, dar nu ceea ce este cuprins cu adevărat în sensul cuvântului a vrea. A îndrăzni înseamnă, mai degrabă, a înfrunta, a nu avea frică de nimic, dar a înfrunta ce şi pe cine? A îndrăzni să te cerţi pentru ce lucru? Ei bine, nu este prea clar nici aici. Iar oamenii au interpretat după bunul lor plac. Ca şi acela care se adresa unei tinere: “Ah, cât aş dori să vă strâng în braţe, dar nu îndrăznesc s-o fac. Îndrăzneşte prietene, i-a răspuns ea, îndrăzneşte...” Iată cum se poate înţelege cuvântul “a îndrăzni".



Concluzionând, vă pot spune că vorbiţi mult prea mult despre proiectele voastre, despre alte lucruri şi apoi nimic nu se realizează. Chiar când promiţi ceva formidabil oamenilor, într-o anumită zi, ajungi la acea dată şi constaţi că oamenii nu sunt prea dispuşi, în interior, să primească, de ce oare? Fiindcă aţi promis. Ar fi trebuit prezentate astfel lucrurile, fără a promite, ci lăsând faptele să vorbească. Apoi, când oamenii vor constata binefacerile venite, vă vor înălţa în slăvi, mult mai mult decât în cazul în care aţi fi dezvăluit dinainte proiectele voastre. Ei bine, eu am mare grijă de acest lucru. Eu nu vă descopăr nimic, sau prea puţin, din proiectele mele, deşi trebuie să ştiţi că am destule proiecte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.