joi, 20 octombrie 2016

Ajutor venit din partea sfintei Xenia in 1997


În anul 1997 fratele meu a rămas pe neaşteptate şomer, fără nici un ban, povesteşte Elena, dintr-o suburbie moscovită. Pe atunci eu primeam un salariu foarte mic, părinţii erau pensionari şi deci, fratele era nevoit să trăiască din banii părinţilor mei. Se simţea foarte jenat şi suferea din această cauză.Lucrurile stăteau foarte prost şi în cazul meu,eram în ultimul an la un institut de învăţământ, la distanţă, şi pentru ca să fiu primită să-mi susţin examenul de diplomă, în acest ultim an, trebuia în mod obligatoriu să lucrez fie pe un şantier, fie într-un birou de proiectări. Dar eu nu doream să plec din mănăstire.Mai existau şi alte probleme complicate în viaţa mea personală. Dar ghinionul şi suferinţele fratelui meu m-au marcat atât de mult, încât am uitat de problemele mele.

În iunie 1997 s-a nimerit să vin în Petersburg şi imediat am mers la cimitirul Smolensk, la mormântul Fericitei Xenia,împreună cu prietena mea din Petersburg, la care trăsesem, am mers devreme şi pentru că paraclisul era închis, am început să citesc acatistul Fericitei Xenia, chiar în dreptul uşii lui. Citisem şi acasă acatistul, în mai multe rânduri, dar aici, la paraclis, citirea lui devenise ceva neobişnuit. Simţeam că Fericita Xenia este lângă mine. 

Cunoscutele cuvinte ale acatistului"izbăveşte-ne de vrăjmaşii noştri văzuţi sau nevăzuţi" m-au emoţionat atât de tare, încât am început să plâng. Citeam acatistul şi plângeam în hohote, în timp ce-1 citeam. Citeam câteva cuvinte şi plânsul mă podidea. Nici nu mă mai puteam ruga,de plâns, nici nu mai puteam să cer nimic - stăteam doar, şi plângeam.Am rămas în Sankt-Petersburg o săptămână şi am mers în fiecare zi la cimitirul din Smolensk, am dat rugăciuni, am scris, aşa cum scriu toţi, acatiste.Au fost zile de rugăciune neîntreruptă.După trei zile am sunat acasă şi am aflat că is-a propus fratelui meu o slujbă. Dar eram atât de încordată, starea mea sufletească era atât detensionată, încât nu m-am putut bucura. Când am ajuns acasă am comparat datele şi a reieşit că fratelui meu i s-a propus slujba chiar în ziua în care eu plânsesem lângă uşa paraclisului. Slujba i-a fost oferită de o rudă îndepărtată a noastră, cu care mai înainte nu comunicaserăm, iar slujba s-a dovedit a fi atât de neaşteptată, era atât de bună, încât nu ne venea să credem că se poate întâmpla o asemenea minune (acum fratele lucrează ca adjunct al managerului firmei).S-au aranjat lucrurile şi pentru mine - mi s-a permis să-mi susţin examenul de diplomă, iar la mănăstire mi-au propus un alt loc, mai convenabil.
Şi problemele personale s-au rezolvat de la sine, parcă (acum nu vreau să vorbesc despre ele).

Acum, după ce au trecut doi ani, îmi este clar că problemele de nerezolvat, dificultăţile, din cauza cărora căzusem în deznădejde şi care m-au supărat atât de mult pe mine şi pe fratele meu s-au rezolvat dintr-o dată şi într-un mod cu totul neaşteptat,numai datorită rugăciunilor Fericitei Xenia.



Să vă mai povestesc un caz care s-a petrecut de curând.Xenia Kuzneţova, dirijoarea corului bisericii noastre (i-am dat numele întreg pentru că ea însăşi vorbeşte tuturor, cu plăcere, despre această minune)era logodită cu un seminarist. 
Dar părinţii logodnicului, şi îndeosebi tatăl acestuia, nu erau de acord cu această căsătorie. Viitorul preot nu a putu să-şi asculte părinţii, fireşte, şi nu a rupt logodna.Am sfătuit-o pe Kuzneţova să se roage Fericitei Xenia şi să-i citească acatistul în fiecare zi.

Cunoscând eu însămi puterea rugăciunilor FericiteiXenia, acum recomand citirea acestui acatist,tuturor prietenilor şi cunoscuţilor mei.

„De ce să mă rog ei, ea nu este sfânta mea." Se miră Xenia, şi atunci i-am povestit, cum ne-a ajutat Fericita Xenia pe mine şi pe fratele meu.
La 24 ianuarie (6 februarie pe stil nou), în ziua praznicului Fericitei Xenia, părinţii logodnicului 1-au sunat pe acesta şi tatăl său îi spuse că binecuvântează această căsătorie. Kuzneţova povesti că,după ce auzise de la mine cele spuse despre FericitaXenia, ea începuse să citească acatistul Fericitei Xenia în flecare zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.