luni, 21 noiembrie 2016

Rugăciunea pentru căsătorie către Sfântul Efrem cel Nou



Sfinte Mare Mucenice Efrem, tinerei care se rugase ție să poată întemeia o familie, i-ai spus în vis: „Te voi ajuta să fi alături de cel pe care îl vrei”. Și cuvântul tău s-a adeverit, căci tânărul pe care îl iubea, a cerut-o și a luat-o de soție. 


Știind aceasta, și văzând grabnicul tău ajutor, având și eu dorința de a purta crucea căsătoriei, te rog să mă ajuți, să găsesc perechea potrivită, alături de care să înfrunt marea vieții acesteia. Ajută-mă, sfinte Efrem, să fac alegerea cea bună, pentru ca nunta mea să fie binecuvântată de Dumnezeu. De multe ori ispita singurătății mi-a rănit inima, de multe ori diavolul deznădejdii ori a desfrânării a lovit în poarta sufletului meu. Ferește-mă, Sfinte, de tot răul; ferește-mă de minciuni, de răutate, de desfrâu. Să nu mă înșele frumusețea cea degrab trecătoare, ci să caut mai ales frumusețea sufletească. Să nu mă orbească dragostea pătimașă, nici să nu mă biruia patimile și poftele. Luminează-mi mintea să nu alerg după averi pământești ci să caut mai ales bogăția duhovnicească. Mintea mea este nepricepută și slabă, izbăvește-mă, Sfinte, cu rugăciunile tale, de neputințele care mă apasă. Dăruiește-mi înțelepciune și răbdare. 


Luminează-mi mintea să alerg la spovedanie ori de câte ori umbra păcatului va tulbura mintea mea, mai înainte ca gândul murdar să devină faptă. Sfinte Efrem, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru mine, dacă-mi este de folos spre mântuire să port crucea căsătoriei, să se întâmple aceasta spre slava lui Dumnezeu. Iar dacă îmi este mai de folos să duc mai departe crucea singurătății, ajută-mă să rabd fără să cârtesc. Iar de va fi voia lui Dumnezeu să ajung să îmi întemeiez o familie, ajută-mă, Sfinte, acesta să fie prilej pentru a mulțumi lui Dumnezeu în fiecare zi. Și roagă-l pe Hristos, Dumnezeu, ca la vreme potrivită, să-mi dăruiască, copii credincioși și sănătoși, care să ducă o viață curată și sfântă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.