vineri, 6 ianuarie 2017

Scrisoarea inimii


Draga mea,


Știu cum este să crești într-o familie în care tu ocupi ultimul loc, unde scandalurile dintre părinții tăi primează indiferent de situație, indiferent că e noapte, e zi, e Paște sau Crăciun. Știu cum e să-ți dorești să fii văzută, să simți că și tu contezi și să ai parte de atenție și atunci când realizezi ceva, nu doar atunci când faci ”greșeli”. Știu cum e să nu te simți iubită de mamă, ci condamnată și judecată în permanență, chiar dacă poate, în interiorul ei, te iubește cu toată ființa sa, dar nu știe cum să ți-o arate. Știu cum e ca, indiferent ce și cum faci, să fii criticată și să ți se arate în orice context că nu ești suficient de bună. Și știu cum se simte să te uiți la ceas și să constați că tatăl tău întârzie din nou, că serviciul lui s-a terminat acum o oră și el încă nu a ajuns acasă, deși locuiți în apropiere. În sufletul tău deja știi că iar va veni băut, că iar va fi scandal, că iar se vor sparge lucruri prin casă. Știu cum e să trăiești cu toate acestea și a doua zi să mergi zâmbitoare la școală, prefăcându-te că totul e perfect, că ai parte de o copilărie minunată și de niște părinți iubitori care te pun mereu pe primul loc. Îți asculți colegii despre ce frumos a fost în vacanța petrecută cu familia și minți că ai fost și tu cu ai tăi undeva, chiar dacă poate familia ta n-a mai avut parte de o vacanță de ani de zile. Dar minți, pentru că vrei să fii acceptată…pentru că acasă ți s-a spus că nu vei fi acceptată dacă spui adevărul, că tu nu știi, că tu nu poți, că tu nu meriți.

Îți scriu acest mesaj, pentru că mie mi-ar fi plăcut să-mi vorbească cineva când mă confruntam cu asemenea situații. Aș fi realizat atunci că nu sunt singură, că nu trebuie să lupt mereu singură, că există alți oameni care mă pot înțelege și mă pot crede. Aș fi avut nevoie să-mi amintească atunci și mie cineva că sunt minunată, că sunt puternică și că scandalurile dintre părinții mei nu au nicio legătură cu mine, ci cu propriile lor răni. Mi-ar fi plăcut să-mi spună cineva atunci că mama nu mă urăște, dar că suferă…și toate lucrurile pe care mi le spune sunt din durere. Astfel aș fi învățat să nu mai cred toate jignirile și cuvintele urâte spuse de ea la adresa mea. Aș fi învățat să nu mai iau lucrurile atât de personal și să am impresia că eu sunt vinovata supremă pentru toate nenorocirile care se întâmplă în lume. Mi-ar fi plăcut să-mi amintească cineva…de mine, să mă pună să mă privesc în ochi în oglindă și în timp ce mă mângâie pe cap, să-mi spună că sunt inteligentă, capabilă și că într-o zi voi scăpa de tot acest infern și voi fi pe picioarele mele, pentru că pot, pentru că merit și pentru că am o minte sclipitoare. Mi-ar fi plăcut să pot întrezări o speranță în ziua de mâine și să nu încerc cu disperare să scap, făcând apoi alte greșeli.

Va trece. Va trece tot. Suferința prin care treci acum te pregătește pentru viața minunată pe care urmează să o ai. Păstrează-ți credința și cultivă-ți încrederea în tine. Fii TU mândră de tine și de realizările tale. Nu e nevoie să mai demonstrezi nimănui nimic. Rămâi fidelă proprii chemări, chiar dacă cei din jur nu dau nicio șansă visului tău. Îți scriu acest mesaj ca semn: POȚI ORICE! Indiferent de cât de departe de tine pare totul acum, ai încredere că te vei apropia cu pași mărunți de realizarea visului tău. Vei crește și vei evolua, vindecându-ți toate rănile pe care ți le-au cauzat părinții sau îngrijitorii tăi. Apoi vei cunoaște la momentul potrivit acel bărbat care te va face să uiți de toată suferința prin care ai trecut în copilăria ta și va demonta fiecare mit pe care l-au construit cei din jurul tău. Îți va arăta că meriți tot ce e mai bun, îți va arăta că meriți și ai dreptul să fii iubită, îți va arăta că are încredere în tine și în capacitățile tale, pe care le vei descoperi și tu în timp. Vei întâlni acel bărbat alături de care te vei reinventa și vei descoperi cât de minunată ești de fapt. Vei alege să te bucuri alături de el de viață, fiind conștientă că tu ești completă chiar și fără el, că ești întreagă și poți orice. Și cu sau fără el, vei deveni cea mai bună varianta a ta într-o zi. Și acea zi va fi cu atât mai aproape, cu cât începi tu să pășești în acea direcție mai devreme. 



Și dacă vrei, începe chiar acum…amintindu-ți și notându-ți undeva toate lucrurile care te fac să fii specială, toate plusurile pe care le aduci lumii prin existența ta, toate lucrurile care îți fac plăcere și toate talentele pe care le ai sau pe care ți-ar plăcea să le ai. Poți alege orice direcție, în orice moment. Te poți perfecționa oricând în orice domeniu. Alegerea drumului ține de tine și decizia de a acționa e a ta. Crede în tine! Poți orice!

SURSA  https://jurnaldecuplu.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.