joi, 4 mai 2017

SA NE RUGAM 8 ZILE CU PARINTELE ARSENIE BOCA




RUGACIUNEA ZILEI INTAI

O,Parinte al luminilor,izvorule a toata intelepciunea si priceperea,lumineaza-ma,intelepteste-ma,pe mine robul Tau,si pazeste in inima mea faclia credintei Tale nestinsa de duhurile rele si de ispitele Satanei.Cred,Doamne,ajuta necredintei mele !

MEDITATIA ZILEI INTAI :
Om este acela care se cunoaste pe sine.Ca sa te cunosti pe tine este cea mai grea si cea mai folositoare cunoastere.A te cunoaste pe tine este lucrul cel mai greu ! Egoismul mareste intotdeauna (in mod fals) vrednicia noastra in ochii nostri proprii! Nu e nimic mai usor decat sa te inseli pe tine insuti si,infumurandu-te cu slava destarta,sa te socoti ca esti ceva,iar tu fiind nimic...

RUGACIUNEA ZILEI A DOUA

Veniti,popoarelor,sa ne inchinam Dumnezeirii celei in Trei Ipostasuri:Fiul in Tatal,impreuna cu Sfantul Duh.Caci Tatal,a nascut mai inainte de veci pe Fiul,Cel impreuna vesnic si impreuna pe scaun sezator;si Duhul Sfant era in Tatal impreuna cu Fiul preaslavit.
O Putere,o Fiinta,o Dumnezeire,Careia toti inchinandu-ne,zicem:
"SFINTE DUMNEZEULE,CEL CE TOATE LE-AI FACUT PRIN FIUL,CU IMPREUNA-LUCRAREA SFANTULUI DUH;SFINTE TARE,PRIN CARE PE TATAL AM CUNOSCUT,SI PRIN CARE DUHUL SFANT A VENIT IN LUME;SFINTE FARA DE MOARTE,DUHULE MANGAIETOR,CARE DIN TATAL PURCEZI SI IN FIUL TE ODIHNESTI;TREIME SFANTA,SLAVA TIE..."


MEDITATIE LA ZIUA A DOUA
-Unde mai sunt astazi limbile de foc?
-Aceasta nu e o intrebare,ci o propunere,pentru Pogorarea Duhului Sfant.....


RUGACIUNEA ZILEI A TREIA

Cauta-ma,Doamne,pentru ca eu Te caut!Cauta-ma,gaseste-ma,aseaza-ma pe umerii Tai si ia-ma;du-ma cu Tine!Tu poti afla pe cel pe care-l cauti.Tu ingadui sa ridici de jos ceea ce ai aflat si sa asezi pe umeri ceea ce ai gasit.Nu Te naruie o astfel de bunatate,o astfel de bunavoire greu de purtat;nu-Ti e greu sa termini un astfel de transport,inspirat din dreptatea Ta.Vino,dar,o,Doamne,pentru ca,desi este adevarat ca am gresit,nu am uitat poruncile Tale si pastrez nadejdea ca doctoria Ta duhovniceasca poate sa ma vindece.
Numai in Crucea Ta,Hristoase,gaseste viata orice om care moare!Vino.

MEDITATIA ZILEI A TREIA
Omul doreste o vesnicie,e adevarat;numai cat aceasta trebuie stramutata cu om cu tot in Imparatia Lui Dumnezeu,de unde e de obarsie.Spre stramutarea omului din oaza naturii in zarea cea mai presus de fire,avem trebuinta mereu,nu numai de pasunea naturala,ci mai ales de pasunea mai presus de fire,a SFINTEI IMPARTASANII !


RUGACIUNEA ZILEI A SASEA

Bratele parintesti grabeste a le deschide mie,ca in desfatari mi-am cheltuit viata mea.Spre bogatia cea necheltuita a indurarilor Tale cautand acum,Mantuitorule,inima mea cea saracita nu o trece cu vederea;ca Tie ,Doamne,intru umilinta strig:
Gresit-am,Parinte,la cer si inaintea Ta !

MEDITATIA ZILEI A SASEA

Cand vor zice oamenii:Doamne sunt un mare pacatos?!!! De atata vreme esti o haina ponosita in mine;de atata vreme ma chemi la Tine,si eu ti-am intors spatele !...Si Tu,de atata vreme ma astepti...
Ver traducción


RUGACIUNEA ZILEI A SAPTEA

Doamne !Da-mi sa intampin cu liniste sufleteasca tot ce-mi va aduce ziua ce vine.Doamne !Da-mi sa ma incredintez deplin voii Tale celei sfinte.In fiecare clipa din ziu
a aceasta indeamna-ma si ajuta-ma in toate.Invata-ma sa primesc cele ce mi se intampla cu suflet linistit si cu incredintare ca in toate este sfanta Ta purtare de grija.Calauzeste-mi cugetul si simturile,faptele si cuvintele.In imprejurarile neprevazute,da-mi sa tin minte ca toate sunt trimise de Tine.Invata-ma sa ma port cu inima deschisa si intelepciune fata de toti cei dinprejurul meu,fara sa tulbur si sa supar pe nimeni.Doamne!Da-mi putere sa duc greutatea acestei zile si toate ce se intampla de-a lungul ei.Indruma voia mea si invata-ma sa ma rog,sa cred,sa nadajduiesc,sa rabd,sa iert si sa iubesc.Amin!

MEDITATIA ZILEI A SAPTEA

Aspiratia sufletului dupa realizarea desavarsirii sale,aceasta este toata istoria omului.....


RUGACIUNEA A ZILEI A OPTA

O,preadulce,Iisuse,chem in ajutorul meu Sangele care S-a varsat din coasta Ta si ma rog sa se faca rascumparare pentru pacatele mele.Eu sunt oaia care s-a pierdut de turma Ta.Eu sunt drahma cea pierduta,gaseste-ma si scoate-ma din intunericul nerecunoasterii!Eu sunt cel cazut intre talhari;miluieste-ma si ridica-ma pe umeri si du-ma la casa Ta de oaspeti din cer,ca sa Te doresc,si sa-Ti multumesc in vecii vecilor.Indura-Te de mine,pacatosul,si nu Te departa de mine in ceasul acesta.Da-mi putere si intoarce in bucurie lacrimile mele.Preadulce nume al Lui Iisus,pe Tine Te chemMantuitorul Meu;pe Tine,Dumnezeulsi Facatorul Meu;pe Tine,iubitul meu Parinte.Mantuieste-ma din ceasul acesta si da-mi desfatarea Imparatiei Tale,spre Tine vin,ca sa fiu pururi acolo unde esti Tu si sa ma bucur acolo unde-i veselesti pe toti sfintii Tai din cer.Amin.Amin.Amin.

MEDITATIA ZILEI A OPTA

Pentru Iisus tot pacatul era o tortura.Pe umerii lui Iisus,care-Si lasase slava Sa de Dumnezeu,ca sa imbrace slabiciunea omeneasca,apasa,ca pe o temelie,rascumpararea lumii de sub tirania pacatului.De bratul Lui atarna mantuirea omului,iar cealalta mana o intindea sa prinda atotputernica iubire a lui Dumnezeu.Acestea se topeau in rugaciunea lui Iisus pentru oameni,in apele infiorate ale Iordanului.El a luat asupra-Si durerile noastre,si cu suferintele noastre S-a impovarat....(ISAIA 53,4)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.