marți, 26 ianuarie 2016

Adevarata lume in care traim



Toti acei dintre voi care va comparati cu altii, care ii carati pe altii in voi, ii invinuiti pe ei si pe toata lumea, cand de fapt acestia reprezinta bagajul vostru!
Eu am invatat foarte devreme acest lucru, in desfasurarea jocului; asa ca m-am debarasat de toate acele bagaje.
De fapt, imi amintesc cand am mers intr-un ashram din India, care intradevar m-a inspirat.
Tot ce puteam vedea acolo erau egourile. Toti voiau sa te controleze.
M-am intristat un pic din cauza aceasta.
Cum pot sa existe toate aceste egouri uriase intr-un asemenea loc?
Destul de repede am invatat ca nu aceasta era pozitia pe care trebuia sa o am.
Trebuia sa fiu smerit si sa invat. Mi-am spus: “ Daca aceasta este ceea ce a creat Universul, asa sa fie! Acesta este un loc valoros pentru mine. Ii iubesc energiile; iubesc invatatorul; iubesc ceea ce mi-a spus; iubesc cunoasterea.”
Si m-am fixat pe acest lucru. Nu am mai vazut nimic altceva. 
Nu conta ce mai era in jur, ce barfe ajungeau la mine; 
acestea intr-adevar nu mai contau, pentru ca nu le vedeam.
Refuzam sa le vad. Am refuzat sa le aduc in spatiul meu interior. Am pastrat numai un singur lucru in fata mea – cuvintele invatatorului, prezenta maestrului si energia pe care o simteam. Tot restul era gunoi. Nu aveam nevoie de el.
Imi amintesc cum am intrat foarte devreme in acest joc, cand aflandu-ma in ashramul din India, cineva m-a invitat dupa „stingere” la un mic restaurand din afara. Persoana a spus “Hai sa mergem sa bem ceva.” Eu am crezut ca este o mica iesire iar oamenii vor gusta doar un pic de bautura, dar cand am iesit, am vazut ca toti mancau si fumau si beau.
Neplacut surprins mi-am spus: Ia te uita!; aici nu este un loc de yoga! Acesta nu este un loc de disciplina. Este un loc de indisciplina.
Vedeam cat de multi oameni iesisem acolo, si m-am gandit ca acesta nu este un loc in care doresc sa fiu. Asa ca m-am mentinut inauntrul ashramului.
M-am mentinut in campul de energie si am lasat deoparte restaurantul. Nu conta cati oameni mergeau acolo si care fumau si aveau satisfactii, pe mine nu m-a mai interesat niciodata. Eram focalizat pe invatatura. M-am focalizat pe ceea ce doream. Eram focalizat pe propria mea disciplina. Si orice barfa auzeam despre cineva, pentru mine nu a contat.
Uneori primeam ceea ce puteti numi seva murdara. Trebuia sa curat toate toaletele din zona gradinii, care erau cam sase.
Imi amintesc de un om din Australia, care mi-a spus: „Ram, (atunci asa imi spuneau) sa nu te superi.
Ai primit cea mai buna seva. Aceasta are multe binecuvantari in ea. Du-te si curata toaletele acelea si vei capata multa binecuvantare.”
Asa ca in loc sa gandesc cat de umilitoare era seva, am simtit ca Universul imi vorbeste.
Din acea zi nu a contat cate toalete mi-au dat sa curat; pentru mine era o binecuvantare. El m-a invatat cum sa privesc lucrurile in mod diferit.
In felul acesta imi vedeam eu propria-mi lume.
Nu era vorba despre altcineva. Fiecare situatie este o sansa ca eu sa vad lucrurile in mod diferit si sa-mi asum responsabilitate si sa folosesc acel eveniment sau proces, pentru a-mi inalta energiile.
Viata ne incearca, in mod continuu, cu tot felul de forte din jurul nostru, dar noi detinem controlul spatiului nostru interior.
Ce iau din acest eveniment? Care sunt partile pozitive pe care sa le iau din el? Cum sa las gunoiul pe dinafara?
Cum imi asum responsabilitatea pentru propria-mi calatorie? In fiecare eveniment, se afla o oportunitate.
Sunteti inconjurati de barfe, zilnic.
Sunteti inconjurati de oameni cu ganduri negative si cu energii negative in fiecare zi.
Sunteti inconjurati de provocari care incearca sa va duca in energii mai joase.
Sunteti provocati de gelozie, mandrie, auto-indreptatire.
Cum le faceti fata? Si ce bagaj duceti dupa aceea? Sau ce impresie puternica de stapanire duceti cu voi dupa aceea, care sa va sprijine in calatorie?
Eu cred ca aceasta este o constientizare importanta pe care trebuie sa o aiba discipolul.
Aceasta este o constientizarea care m-a ajutat atat de mult in calatorie, incat am considerat ca este important sa v-o prezint si voua.
Lumea este asa cum o vedem.
Lumea este in constiinta noastra.
Cum interpretam noi lumea si cum o consideram, depinde de noi. Ducem toate acele trairi cu noi. Dorim sa caram bagaje, sau dorim sa caram impresii care sa ne sustina?
Puteti sa intarziati in calatorie, sau puteti sa accelerati calatoria. Alegerea este a voastra. Eu am facut alegerea si sunt extrem de fericit.
Alegeti cu intelepciune! Fiti stapanul, nu sclavul sau servitorul. Viata servitorului sau a sclavului este o viata plina de amaraciune. Viata stapanului este o viata de libertate.
Maestrul Sri Vasudeva

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.