joi, 10 martie 2016

Ce va doriti cu adevarat ?



EVALUAREA ANGAJAMENTELOR NOASTRE ASCUNSE 

Lumea exterioară reflectă angajamentele noastre interioare. Dacă dorim să ştim faţă de ce anume ne simţim angajaţi cu adevărat, tot ce avem de făcut este să ne privim vieţile. Toţi, indiferent dacă suntem conştienţi sau nu, creăm exact lucrurile faţă de care suntem cel mai mult angajaţi. Este necesar să înţelegem că alegerile pe care le facem sunt întotdeauna conforme cu angajamentele noastre cele mai profunde. Examinând ce am făcut şi ce nu, vom descoperi faţă de ce anume suntem, cu adevărat, angajaţi. Atunci când vieţile noastre nu se desfăşoară după cum ne-am dori, putem fi siguri că există un angajament confiictual ascuns, altul decât acela pe care-l susţinem în exterior. De exemplu, puteţi spune că doriţi siguranţa financiară, dar dacă vă cercetaţi cu atenţie alegerile, descoperiţi cheltuieli mai mari decât câştigaţi în fiecare lună. Dacă vă uitaţi mai profund pentru a vedea de ce nu economisiţi pentru viitor, sau de ce nu vă plătiţi datoriile, veţi găsi fără îndoială un alt angajament, mai adânc, care ar putea fi acela de a cheltui banii, oriunde şi oricând doriţi. Şi astfel, atunci când vedeţi ceva care vă place, răspunsul natural şi angajamentul mai profund înving. Fără să vă gândiţi, vă îndepărtaţi de la drum şi respectaţi angajamentul de a cheltui banii, în loc să-i economisiţi. Poate că v-aţi hotărât de nenumărate ori să vă îmbunătăţiţi forma fizică, dar când vine momentul să faceţi exerciţii, găsiţi mereu câte o scuză şi deveniţi prea ocupaţi sau prea obosiţi pentru a vă ţine de promisiunea făcută. S-ar putea că, atunci când priviţi în profunzime, să descoperiţi că sub acest angajament de suprafaţă există altul mai puternic, acela de a vă simţi prost în corpul vostru. Chiar dacă vă treziţi în fiecare dimineaţă cu cele mai bune intenţii, atunci când e vorba să faceţi alegeri înţelepte pentru sănătatea proprie, angajamentul adânc învinge şi vă împiedică să aqionaţi spre împlinirea obiectivului propus.

Cum să faceţi acest lucru mai bine decât retrăgându-vă, atunci când celălalt vă doreşte să-i fiţi aproape? Iarăşi, angajamentul vostru ascuns învinge. Cei mai mulţi dintre noi nici nu-şi dau seama că există şi alte angajamente în afara celor pe care încercăm să le manifestăm. De aceea, pe acestea eu le numesc angajamente ascunse, ele există la un nivel subconştient. Ele sunt angajamentele noastre primare şi, dacă nu sunt aduse în conştient, vor învinge orice alte dorinţe. Angajamentele ascunse ne influenţează gândurile, credinţele şi - cel mai important - alegerile; ele sunt acele forţe nevăzute care dau formă realităţilor noastre. Angajamentele ascunse sunt responsabile pentru discrepanţa dintre ce spunem că vrem şi ce trăim în realitate. Aceste angajamente ascunse sunt formate din deciziile subconştiente luate de noi în trecut. Dacă aţi fost crescuţi de părinţi autoritari, chiar dacă vă doriţi disciplină şi organizare, viaţa voastră ar putea fi într-o stare de haos, întrucât angajamentul primar este acela de a fi un spirit liber. Sau, s-ar putea ca angajamentul ascuns să fie acela de a fi în siguranţă -deci, alegerile vor fi făcute în această direcţie. Chiar şi atunci când cereţi să fiţi promovaţi, sau vă doriţi o funcţie de conducere, nu vă puteţi manifesta dorinţa, deoarece angajamentul vostru primar, este să rămâneţi în siguranţa realităţii existente. Sau, în cotloanele întunecate ale inconştientului, aţi hotărât că nu puteţi avea încredere în nimeni şi că cel mai bine este să fiţi singuri. Atunci, chiar dacă vă doriţi iubire şi intimitate, în viaţă veţi alege întotdeauna partenerul nepotrivit, deoarece angajamentul primar este să fiţi de unul singur. Atunci când faceţi în permanenţă alegeri complet diferite faţă de ceea ce spuneţi că doriţi, este necesar să descoperiţi rădăcinile acestora. Când sunteţi derutaţi de alegerile pe care le-aţi făcut - şi care sunt diferite de intenţiile declarate - verificaţi dacă nu cumva există angajamente ascunse. Vă garantez că le veţi găsi. Aceste angajamente ascunse ne ţin blocaţi în acelaşi loc, an după an. Cei mai mulţi dintre noi consideră că alegerile noastre inconştiente sunt dovada slăbiciunii, se datorează ghinionului, sau sunt erori şi moduri greşite de a aprecia o situaţie, pe care le cunoaştem şi le facem adesea. Cumpărăm o poşetă nouă, deşi vrem să ne achităm creditul de pe cârd. Mâncăm prăjituri, când, de fapt, zicem că vrem să slăbim, înşelăm persoana iubită, deşi spunem că ne dorim o relaţie cinstită şi apropiată. De fiecare dată când stabilim o altă perspectivă pentru viaţa noastră, este foarte probabil să ajungem faţă în faţă cu angajamentul ascuns care ne-a controlat până acum acest domeniu de viaţă şi ne-a împiedicat să ne atingem ţelul respectiv. Să vă dau un exemplu: Cea mai arzătoare dorinţă din viaţa mea, în prezent, este să am o stare de sănătate cât mai bună. Asta înseamnă că, până la următoarea mea zi de naştere, masa mea musculară să se mărească, valorile colesterolului să scadă şi parametrii sângelui să fie mai buni şi să fiu în stare să fac exerciţii intense de gimnastică aerobică, timp de patruzeci de minute, fără să gâfâi ca un câine obosit. Pentru a îndeplini acest obiectiv, va trebui să fac alegeri sănătoase în ceea ce priveşte tot ce introduc în corpul meu. Vreau să ştiţi că deja mănânc mai bine. Orice persoană care ar examina dieta mea, mi-ar spune că este suficient de potrivită pentru scopul propus Dar acum câteva dimineţi, după ce încă un doctor mi-a spus că trebuia să limitez consumul de zahăr şi să scad nivelul colesterolului, ce credeţi că a fost primul lucru pe care l-am dorit? Ei bine, am făcut o cafea fantastică. Am luat o parte din amestecul de ciocolată cu proteine al fiului meu şi l-am pus în cafeaua mea - şi iată cafeaua mea de dimineaţă. Iar această băutură delicioasă este, din întâmplare, plină de tot ceea ce n-ar trebui să consum. Dar, în acea dimineaţă, în timp ce executam acest ritual în mod automat, ca în transă, am auzit dintr-o dată vocea mea interioară caremi spunea: „Această băutură este plină de cofeină şi de zahăr. Nu e cea mai bună alegere pentru tine, în dimineaţa aceasta, dat fiind scopul pe care ţi l-ai propus, legat de sănătate Ce ai putea consuma în locul ei?" Am încercat foarte tare să ignor această voce şi chiar am început să o combat: „Pentru numele lui Dumnezeu, este doar o cafea" (spunea intelectul meu); „Da, dar mă face să mă simt atât de răsfăţată" (spuneau emoţiile mele). Dar, odată ce mi-am pus întrebările Potrivite - dacă această cafea era un act de iubire de sine, sau de sabotaj de sine - indiferent de cât de mult am încercat, n-am putut ascunde faptul că eram gata să fac o alegere neînţeleaptă. Devenise limpede că eram pe cale de a-mi începe ziua cu o alegere care mai degrabă mi-ar fi scăzut forţa, decât să mi-o fi mărit. Eram conştientă că această alegere m-ar fi ţinut mai degrabă blocată într-un tipar din trecut, decât să mă aducă mai aproape de visul meu. în lumina acestei concluzii, a trebuit să-mi pun întrebarea: „de ce sunt tentată să fac această alegere". Ştiam că trebuie să existe un angajament primar inconştient faţă de altceva, decât faţă de obiectivul meu de a avea o stare de sănătate perfectă. Am închis ochii, am respirat adânc şi m-am întrebat: „Ce doresc, cu adevărat, în acest moment?" Ce am auzit, a fost că eram extrem de ataşată de plăcerea pe care mi-o oferea acea băutură specială. în timp ce respiram şi ascultam vocea înţelepciunii mele interioare, puteam vedea, efectiv, imaginea unei părţi din mine care tânjea după puţină atenţie, mângâiere şi iubire. Conştientizând angajamentul meu ascuns, puteam opta pentru una dintre cele două variante. Puteam să-mi pun întrebarea: „Cum să asigur nevoile acelei părţi din mine care doreşte s-o iau mai încet şi să-i ofer mai multă atenţie?" Mi-au apărut în minte mai multe opţiuni - să mă plimb pe plajă, să mă joc cu fiul meu, să mă cufund într-o baie caldă. Sau, aş putea urma ordinele angajamentului meu primar şi să adopt o cale mai uşoară. Una dintre opţiuni mă va conduce în direcţia dorinţei mele celei mai profunde, cealaltă mă va îndepărta mult de ea. Acesta este un război, o lupta interioară care se dă între angajamentele noastre subconştiente şi dorinţele sufletului. Sufletul tânjeşte după toate acele lucruri care ne vor aduce bucurie şi împlinire, în timp ce în subconştient, angajamentele noastre ascunse se luptă pentru a fi exprimate şi recunoscute. Angajamentele ascunse sunt atât de puternice, deoarece ele sunt angajamentele noastre primare. Dacă le ignorăm, ne vor ţine blocaţi în trecut şi ne vor priva de viitorul pe care-l merităm. Angajamentele ascunse ne împing să repetăm la nesfârşit aceleaşi acte de autosabotaj, în timp ce ne alimentează sentimentul de resemnare. întrucât celor mai mulţi dintre noi nu li s-a spus niciodată nimic despre aceste angajamente primare ascunse, nici măcar nu ştim că ele ar exista. Dar trebuie să le descoperim, deoarece, atât timp cât ele rămân ascunse, vor continua să ne dicteze ce alegeri să facem. Vom avea mereu parte de stresul şi de lupta iscată între a spune că vrei un lucru şi a face altul. Vom continua să simţim neputinţa de a nu fi capabili să obţinem viitorul pe care-l dorim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.