vineri, 14 august 2015

Sfaturi pentru o iubire de vis





"Sa luam de exemplu un cuplu pentru a vedea cum se petrec lucrurile de obicei. Dimineata barbatul pleaca la lucru : " La revedere draga... La Revedere dragule !" 

Se imbratiseaza, dar rece, gindind fiecare la altceva.
Dupa ce se inchide usa, femeia incepe sa bombane : 
" Ce prostie am facut ca m-am maritat cu asta! Este un lenes , un incapabil, un neindeminatic... 
Pe cind vecinul, cind i-am vazut masina si cum a imbracat-o pe nevasta-sa .... blanuri , bijuterii...Ah! Ce nefericire!" Si incepe sa plinga, se lamenteaza ,tuna si fulgera:" nu mai pot suporta o astfel de situatie. Cind se va intoarce diseara, o sa vada el, o sa auda el ! Si se pregateste deja; toata ziua ameninta si se otraveste.
Si sotul incepe si el pe alta parte: " Ah aceasta...(n-o sa va spun
cuvintul ) de ce am facut prostia s-o iau de nevasta? Este atit de banala, atit de stupida! Nu gindeste altceva decit sa se plimbe prin magazine cu catelusul si sa se indoape la cofetarie cu prietenele ei. Nu face nimic in timp ce eu lucrez aici in praf, in zgomot, pentru a aduce nitel mai multi bani . Dar asta nu poate dura , o sa vada ea cind ma voi intoarce!" Deci toata ziua fiecare bombane in felul lui si seara cind se intilnesc se sfisie ... Si a doua zi totul reincepe ...
Si iata cum lucrurile s-ar putea petrece daca barbatii si femeile ar accepta sa-si schimbe punctele punctele lor de vedere.

Dimineata, inainte de despartire, sotul si sotia se imbratiseaza mult si tandru, cu caldura. 
Dupa ce pleaca, ea incepe sa spuna; Ah, saracul, cind ma gindesc 
la sacrificiile pe care le face pentru mine. Cum m-a putut lua de nevasta? Este un om atit de drept , atit de nobil, de cinstit ! Si in plus cita dragoste! Cum m-a imbratisat ! Toata ziua , lucreaza in zgomot si praf,se zbate ca un nebun ca sa-mi aduca citiva banuti . 

Eu sunt libera, ma pot odihni, ma pot plimba, in timp ce el n-are macar un minut sa rasufle. Dar ii voi pregati ceva mai bun diseara cind va veni" Si astfel se gindeste la el toata ziua si este fericita. Iar el pe de alta parte, isi spune : De ce m-am casatorit cu ea? Este o victima: toata ziua deretica, se ocupa de copii, ii spala, nu are timp niciodata sa se plimbe. 
Eu ma duc la restaurant cu colegii mei, discut cu ei iar ea saraca, sta toata ziua singura in casa... Ah ! cu adevarat este o femeie de treaba, n-o voi lasa asa"

Si ii cumpara flori, un cadou pentru a-i face o surpriza, iar seara cind se regasesc sunt fericiti , se saruta, ginguresc! Ce dragoste!
In realitate , in aceste doua povestiri , probabil sotii si sotiile nu erau mai buni unii cu altii, dar numai in capul lor punctul de vedere erau diferite, o alta viziune asupra lucrurilor. 

Este atit de usor de remediat asta! Pe noi insine nu ne putem schimba asa de usor dar daca ne schimbam punctul de vedere, totul se schimba."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.