vineri, 4 septembrie 2015

Puterea cuvintelor



Cînd ne iniţiem în Adevăr, noi nu prea putem să ne supraveghem cuvintele. De exemplu, una dintre prietenele mele îmi spune adeseori la telefon: 'Vino să mă vezi, că să vorbim ca pe vremuri, despre vrute şi nevrute.'. 

Această "convorbire ca pe vremuri" înseamnă o ora în timpul careia cinci sute până la o mie de cuvinte distrugătoare vor fi pronunţate, principalele subiecte de conversaţie fiind pierderile, lipsurile, eşecurile şi bolile. 
De aceea, eu îi răspund: 'Nu, mulţumesc! Aceste convorbiri sunt prea costisitoare, am avut destule în viaţa mea! Aş fi mulţumită să vorbesc într-un limbaj nou, despre ceea ce vrem, mai curînd decât despre ceea ce nu vrem.'Un vechi dicton spune că 'Omul spiritual nu foloseşte cuvîntul decât în trei scopuri: pentru a vindeca, pentru a binecuvânta, sau pentru a prospera'. 

Ceea ce un om spune despre ceilalţi, aşa se va spune şi despre el, şi ceea ce doreşte altora, îşi doreşte lui însuşi. 

Dacă un om doreşte ghinion cuiva, este sigur că şi-l va atrage lui însuşi. Dacă doreşte să ajute pe cineva să reuşească, el îşi doreşte propriul succes şi se ajută pe sine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.